Историята

Сцена от светилищата на семейство Ву



Думата „пещера“ се използва почти изключително за означаване на католически светилища, вградени в скална формация. Често тези скални образувания са създадени от човека, но могат да бъдат намерени и в естествени пещери по целия свят.

Пещерите произхождат както от гръцката, така и от римската култура и са свързани с различни богове. Тези пещери обикновено биха били мястото на естествен извор и се смяташе, че имат уникална връзка с божественото.

С християнизацията на Римската империя повечето езически храмове, построени в пещери, са превърнати в християнски църкви. Това продължи асоциацията на божественото с уникални пещери и скални образувания.

От библейска гледна точка пророк Илия открива Божието присъствие, докато е в пещера.

Тогава през 1858 г. св. Бернадет видя видение на Дева Мария в пещера. Появи се извор с вода и се случиха безброй чудеса чрез потапяне в него. Поклонниците в крайна сметка построиха голяма църква близо до пещерата и тя бързо привлече хиляди хора от цял ​​свят. Репутацията на Лурдската пещера се разпространи като горски пожар и имитационните пещери бяха бързо изградени.

В САЩ храмовите светилища могат да се видят на места като Нотр Дам, Индиана, Уест Бенд, Айова и Емитсбърг, Мериленд. Уникалната духовна среда, открита в Лурд, се възпроизвежда на тези различни места с надеждата да запали пламъците на вярата по подобен начин.

По някаква причина Бог е отпечатал в нас желание за божественото, което се пробужда в подобни на пещери структури. Изглежда няма адекватно обяснение защо това е така, но едно е сигурно, пещерите винаги са говорили с душите ни и продължават да ни водят да отдадем слава на Бог.



Прочетете още:
5 чудотворни извора, които имат история на лечение



Прочетете още:
Каква е тайната съставка във водата на Лурд?

Подкрепете Aleteia!

Ако четете тази статия, това е благодарение на щедростта на хора като вас, които направиха Aleteia възможна.


Изобразителни камъни от семейни светилища Ву

Издълбани изображения на легендарни владетели и образци на синовско благочестие и лоялност, исторически и митологични истории, сцени на пиршество, почит, шествия, поличби и други фигурални и декоративни дизайни са обект на набор от мастила върху хартия, взети от съвкупност от изобразителни камъни, стели и стълбове на портата, известни като „светилища на фамилията Ву“. Традиционно датиращи от средата на втория век по време на династията Хан (206 г. пр. н. е.-220 г. сл. н. е.) тези дърворезби и натривките, направени от тях, са били признат от династията Сун (960–1279) като едни от най -ценните и автентични материали за изучаване на китайската древност. По тази причина светилищата на Ву са от основно значение за разбирането на историческите подходи и методи за изучаване на китайското изкуство и история, а също така са били централни за датирането на археологически разкопани гробници и артефакти на Хан. Близо хилядата години наука зад паметника, известен като & quotWu семейни светилища & quot; сам по себе си е един вид паметник.

Историята на „светилищата на Ву“ започва с мълчание от третия до единадесети век. Асамблеята първоначално е формулирана чрез разтривки, съставени по време на династията Сонг, и се състои от четири вписани стели, вписан стълб на портата и структура с един отсек, която стана известна като Каменната палата 3 (Wu Liang Shrine). Без физическо вещество или географско местоположение, сборът продължава да бъде известен след тринадесети век чрез получени текстови описания и чрез пресечени копия и разтривки. Обърканото предаване и доказателствата, че по -късните интерполации и сблъсъци оцветяват получената история за камъните, сега хвърлят съмнение върху целостта на издълбаните надписи и върху сглобката като такава. Например, в никакъв случай не е сигурно, че четирите мемориални стели - за които се твърди, че са посветени на четири мъже от фамилията Ву - първоначално са принадлежали на това място, на семейство Ву или всички са били издълбани в династията Хан.

Сглобяването на „светилищата на Ву“ е свързано само с реално издълбани камъни едва през 1786 г., когато аматьорският археолог Хуан И (1744–1802) твърди, че ги е открил в руините на гробището. Едва след тази дата започва историческият запис за по -голямата част от изобразителните камъни, включително камъните, които сега са реконструирани като Каменна камера 1 (предна камера) и каменна камера 2 (лява камера). Запазени на мястото, допълнителни плочи продължават да се вкарват до наши дни и няколко архитектурни камъка с малко или никаква украса остават на мястото и тепърва ще бъдат записани. Някои камъни са изчезнали, докато някои предишни липсващи камъни наскоро се намират в музеи в Тиендзин и Берлин.

Когато повдигаме въпроси относно консенсусния възглед за семейни светилища на династията Хан от династията Хан, накрая трябва да попитаме: И така, какви са тези събрани камъни? Много от изобразителните камъни може наистина да имат основен произход през втория до началото на трети век, но те трябва да се разглеждат от гледна точка на & quotrecaring Китай 's минало. & Quot; Камъните отразяват & quotrecarving & quot на много нива. Първо, издълбаните сцени са исторически и легендарни истории, които се преразказват, тоест издълбават в камък. Второ, повредите и износването на камъните, причинени от естествени атмосферни влияния, процес на триене или злополука, налагат фино нарязаните камъни да бъдат ретуширани, ретутирани или в някои случаи напълно рециклирани. Следователно повърхността на тези изобразителни камъни може да свидетелства за сложно печурково наслояване на прецизно изрязване, интерполиран ремонт или целенасочена интерпретация. И накрая, в продължение на хиляда години събраните камъни, както и техните разтривки и текстови описания са генерирали сложна и объркана културна история. Начинът на събиране и идентифициране на материалите като „семейни светилища на Ву“ също трябва да се счита за форма на историческо пресъздаване на миналото.


Очарователната история на живота на Пей и семейните му домове

Световноизвестният архитект, роден в Суджоу Ieoh Ming Pei-по-известен като IM Pei-който е проектирал стъклената пирамида на Лувъра и емблематичния Катарски музей на ислямското изкуство, почина на 102 години в Ню Йорк миналия месец.

Изток-среща-Запад (хайпаи) градинска вила на 170 Nanyang Road в област Jing’an представя историята на легендарното семейство Pei, което процъфтява в продължение на 15 поколения след династията Мин (1368-1644).

„Вилата е проектирана в стил Арт Деко с много традиционни китайски детайли“, казва професорът от университета Тонджи Джен Шилинг по време на лекция за архитектурната сцена на града през 30 -те години.

„Той има старо китайско оформление с хол в средата и спални от двете страни. Градинският двор е украсен от добре проектиран павилион, който е в модерен стил, но се отличава с традиционна китайска атмосфера. ”

Днес вила Pei на 170 Nanyang Road служи като бутиков хотел и ресторант.

Той добавя, че в градината има стена, изписана със 100 китайски знака Шоуили дълголетие.

Градинската къща, често известна като Вила Пей, отдавна се бърка за дом на бащата на И. М. Пей, Цуи Пей, банкер, който оглавяваше Китайската банка.

Но всъщност това беше собственост на Pei Runsheng, магнат за багрила от друг клон на семейство Pei.

Това беше Пей Руншен, който също закупи известната градина - Lion Grove Garden (Шизилин) в Суджоу през 1917 г.

През детството си И. М. Пей прекарва много часове в тази градина от 14-ти век, построена от абата на съседен будистки манастир, играейки на криеница с братовчедите си и изучавайки китайската класика.

Светилището, вдъхновяващо монаси, художници и поети в продължение на векове, повлия на естетическото му отношение и архитектурния дизайн.

Американският учен Майкъл Канел проследява историята на семейство Пей до династията Мин в книгата си „I.M. Пей, мандарин на модернизма. "

Според Канел, IM Pei принадлежи към 15 -то поколение на тази голяма, просперираща линия от поети, художници, калиграфи и банкери със седалище в Суджоу, бастион от декоративни градини и стари китайски занаяти като коприна, бродерия и свитъчна живопис.

Първият Пей пристига в Суджоу в средата на династията Мин (1368-1644), за да практикува медицина и да продава лечебни билки от щанд на пазара на даоисткия храм Xuanmiao (Храм на мистерията).

Неговите потомци развиват бизнеса в магазин, доставящ разнообразие от китайски лекарства, използващи гъбички, натрошени листа и женшен.

До 18-ти век Пейс се е превърнал в голямо земевладелско семейство в района.

Дядото на И.М., Литай Пей, беше могъщ и учен човек, който се класира във върховете на управляващото благородство. Пей Литай подготвя синовете си за банкова кариера, като третия си син, Цуи.

Магнатът Руншенг произхожда от беден клон на клана Пей. Говори се, че той е платил два сребърни долара, които дядо му му е дал в състояние и по този начин е станал магнат.

Канел каза, че собствеността на магната в градината Lion Grove „му е дала чувство за женственост“.

„Да притежаваш градина демонстрира правилно оценяване на естетическите и научните въпроси“, пише Карнел в книгата. „Това беше грубият еквивалент на парвену (човек с нисък произход), който придобива замък от обеднял аристократ.

„Новите му жители биха могли да се откажат от светските задължения извън стените му и да се посветят, както би трябвало мандарините, да отглеждат бамбук, да практикуват калиграфия и да приемат гости в крайбрежните павилиони.“

Тъй като Пей Руншен е получил подкрепа от роднини, когато е бил млад и беден, той по-късно е създал предшествената зала на Пей в градината на Лъвската горичка и ще прави щедри дарения, за да помага на други членове в голямото семейство, както и на хора, живеещи в бедствие- засегнати райони и бедни ученици.

Макар и в много по -малък мащаб, вилата Pei на Nanyang Road отразява по някакъв начин градината на магната Суджоу.

Точно зад центъра на Nanjing Road W., известен преди като Bubbling Well Road, градинската къща осигури спокойно място с тревни площи, беседка, алпинеуми, камъчета и храсти.

Според Ли Чжъндун, заместник -главен архитект на Shanghai Jing’an Real Estate (Group) Co Ltd, където са запазени много от архивите на жилищата на област Jing’an, вилата обхваща до 2,011 квадратни метра земя на това видно място.

„Пей Руншенг направи първата си кофа злато, като се занимаваше с багрило с германски фирми преди и след Първата световна война“, каза Ли.

„След това той инвестира по -голямата част от капитала си в недвижими имоти в Шанхай и притежава близо 1000 сгради, включително някои високи сгради на кръстопътя на пътищата Дзинлинг и Съчуан близо до Бунд.

„Той беше толкова богат, че синът му Пей Хуанжан беше помолен да посещава училище, за да не бъде отвлечен.

Според Шанхайското архивно бюро, съвременният пазар на недвижими имоти с висока печалба и нисък риск през 1920-те и 30-те години привлича много богати търговци като Пей от съседни провинции Чжецзян и Дзянсу.

Например, копринен магнат на име Лиу притежава десетки платна по пътищата Фуджоу и Гуанси.

Почти една година след закупуването на Lion Grove Garden в Суджоу, Pei Runsheng започва да инвестира в недвижими имоти в Шанхай и неговото имущество постепенно нараства до 160 000 квадратни метра.

До 1949 г., според архивните записи, е имало повече от 3000 китайски търговци, които са притежавали до 60 000 сгради и къщи, които са обхващали повече от 10 милиона квадратни метра. Сред първите 30, всеки от тях имаше повече от 30 000 квадратни метра, включително Pei Runsheng.

Както ученият по архитектура Као Вей пише в книгата си „Шанхайско жилище след отварянето му за чужденци“, вилата се отличава със западна стоманена и бетонна конструкция и най-новото съвременно оборудване за времето си за безопасност и комфорт, като стъклени прозорци със стоманена рамка, климатик и асансьор.

В същото време китайското влияние е силно. Прозорците са украсени с цветни шарки на китайския характер шу.

Въртящото се стълбище е оформено като огромен дракон. Интериорът на вилата е богато украсен с традиционни китайски архитектурни детайли. На втория етаж има място за будистки храм.

Гледка, гледаща надолу по голямото стълбище от втория етаж на вилата.

Вилата Арт Деко-Изток-Запад е проектирана от китайския архитект Гу Пенчен, който завършва университета Тонджи и открива архитектурна фирма през 1935 г.

Арт деко получи името си, съкратено от Arts Décoratifs, от Международната експозиция на изкуствата Décoratifs et Industriels Modernes в Париж през 1925 г.

Стилът е вдъхновен от руския балет и археологическите открития на древен Египет.

Модата в стил Арт Деко съвпада с бума на недвижимите имоти в Шанхай от 20 -те до 30 -те години на миналия век и оказва голямо влияние върху архитектурната сцена на града.

„Точно като Ню Йорк и Париж, тогава Шанхай беше център на много сгради в стил Арт Деко“, казва Женг.

През 2015 г., когато Световният конгрес по арт деко беше домакин в Шанхай, организаторът избра да даде старт на конгреса във вила Pei.

Изграждайки фасадата, която стана светло червена и лилава от светлинно шоу, градината посрещна феновете на Арт Деко от цял ​​свят.

Пей Руншенг има двама сина и седем дъщери. Най -малката му дъщеря, Пей Жуанлин, се омъжи за по -млад магнат за багрила на име У Тонгвен.

Пей даде земя на Tongren Road на дъщеря си като зестра.

Ву поръча на известния унгарско-словашки архитект Ласло Худек да проектира известната Зелена къща, която се намира само на няколко минути пеша от вила Пей.

И Зелената къща, и вилата Pei бяха оборудвани с асансьор - новост в частните жилища по това време.

Младият IM Pei напуска Шанхай, за да учи архитектура в САЩ през 1935 г., една година след завършването на тази градинска вила.

През 50 -те години на миналия век вилата се използва от Шанхайския институт по машиностроене и електротехника.

Залата за танци е превърната в трапезария, а спалните на горните етажи се превръщат в общежитие за млади служители.

Днес вилата с огнеупорни тухлени стени е превърната в бутиков хотел и ресторант. Вечерящите обичат да се скитат в градината в стил Суджоу и да се любуват на китайски елементи тук-там, особено стената от 100 знака на дълголетието, вписана от семейство с дълга, успешна история.

Стената е изписана със 100 китайски знака Шоуили дълголетие.

Днес: Хотел PEI Mansion

Вчера: Вила Пей

Адрес: 170 Nanyang Road

Архитектурен стил: Арт деко с китайски елементи

Архитект: Гу Пенчен

Съвети: Градинската вила е отворена за клиенти на ресторанта/бутиковия хотел.

Историята на пищната зелена къща на търговеца на багрила

През 1936 г. унгарско-словашкият архитект Ласло Худец-който имаше огромно влияние при оформянето на Шанхай в началото на 20 век-проектира къща мечта за китайския магнат Ву Тонгвен зад ъгъла на Хардун Роуд (днешен Тонгрен Роуд) и Авеню Роуд (днешен Пекински път W .).

Това беше вила в модерен стил, широко известна като Зелената къща, която се смяташе за една от най-големите и луксозни резиденции в Далечния изток.

Името идва от оцветените в зелено оцветени плочки по фасадата и околните стени на резиденцията.

Ву избра зеления цвят, защото натрупа богатството си, продавайки зелено багрило на военните и смяташе това за своя късметлия цвят.

През 1927 г. той се жени за най -малката дъщеря на магната от Суджоу Пей Руншенг, която му дава парцела като зестра.

Подаръкът имаше значение, защото китайските имена на двата пътя, Хардун и Авеню, звучат китайското име на Ву, „Тонгвен“.

Адресният номер, 333 Tongren Road, точно представлява размера на парцела от 3,33 mu (около 2221 квадратни метра).

През 1935 г. Ву е едва на 30, но се радва на богат живот със съпруга, любовница и куп деца.

Но това беше трудна работа за Hudec, тъй като в новия дом щеше да се помести толкова голямо семейство и парцелът беше нередовен и не много голям. Освен това, Hudec трябваше да смеси цялото нарочно пространство заедно, за да отговаря на начина на живот на семейството на Изток-Запад.

Неговото решение за настаняване на такова голямо, влиятелно семейство беше четириетажна модерна резиденция, показваща същността на органична архитектура. Сградата има остри ъгли и сбито оформление, което се слива идеално с основата. Основното тяло е обърнато към пътя на север, който се свързва с извитите околни стени в ъгъла.

Той също така раздели сградата на две части по функция. Социалното пространство в западен стил включваше бар, билярдна зала, трапезария и основните спални с изглед към открита градина. Дневната в китайски стил, стаята на предците и стаята на слугите от северната страна са в по-затворен стил.

Южната фасада е стилна. Слънчевата тераса с форма на цилиндър е четириетажна, за разлика от големия балкон, пълен с гладки извивки, които намаляват с издигането на подовете. Чугунените шарки на стълбището и балкона са в стил Арт Деко.


8 Канди - Разговор с възглавници

Канди Бъррус обикновено е една от най-приземяваните жени в шоуто, но дори и тя беше уловена в хаоса, който беше „Разговор с възглавници“. Когато Нене се опита да организира сънна вечер за двойки, това трябваше да е просто шампанско, хапане и никога досега. Купонът обаче излезе извън контрол, когато мъжете се сблъскаха физически.

След като мъжете бяха изведени от стаята, тя трябваше да умре, но дамите все още бяха много опиянени. Синтия и Питър бяха горе в лицето на Канди и Тод, преди сестрата на Синтия Малъри да влезе в средата и да бутна Тод. Това разпали яростта на Канди и тя трябваше да бъде възпрепятствана от Тод и Нене, крещейки на емблематичната реплика „Ще те влача в този б*тч“. Никога не попадайте от грешната страна на Kandi Burruss.


Младият слънчев куан

Друг главен герой в романа е Sun Quan, владетелят на Wu, основан от по -големия му брат, Sun Ce. Тази държава контролира голяма част от южния и източния Китай. Когато Сун Се беше убит, Сун Куан, който тогава беше само на 18 години, стана новият владетел на Ву. Въпреки младата си възраст, Сун Куан се доказа като страхотен владетел, което му позволи да превърне държавата Ву в едно от Трите кралства. Най -важната военна победа на Сун Куан е в битката при Червените скали през 209 г. сл. Хр. Цао Цао е планирал да разшири властта си в районите на юг от река Яндзъ. Въпреки че притежава числено превъзходство, Цао Цао е победен от съюз, създаден между Сун Куан и Лю Бей.

Статуя на Сун Куан, император -основател на щата Източен Ву през периода на Трите кралства в Китай. (Dhugal Fletcher/ CC BY SA 2.0)


Колекцията

Район на активен растеж, музеят има колекция от повече от 1000 произведения на африканското изкуство. Въпреки че има представяне на почти всички разнообразни народи и региони на континента, фондовете на музея са особено богати на произведенията, създадени в Централна Африка, по -специално на региона Конго и сродните му групи. Колекцията включва метални изделия (месингови тежести, както и предмети за лична украса), скулптура и маски, архитектурни елементи, текстил и керамика.

Азиатско изкуство

Разгледайте азиатски обекти

Зимното отстъпление на Учения - 1815-1825 Гай Чи (Кай Чи), китайски вентилатор, монтиран като лист от албум, мастило и цвят върху хартия Покупката на музей стана възможна от фонда за колекции на изкуството на Маргарет Уотсън Паркър 1981/2.133

UMMA е дом на изключителна колекция от азиатско изкуство - една от най -големите в щата Мичиган, с повече от 6000 обекта, вариращи във времето от третото хилядолетие преди новата ера до наши дни. Азиатската колекция на изкуството на UMMA представя култури от Афганистан до Ява и Япония. Специалните силни страни включват китайска и японска живопис, както и китайска и корейска керамика. Индия е добре представена от религиозна скулптура и миниатюрна живопис, докато фондовете в изкуството на Югоизточна Азия са предимно в будистката скулптура. Колекцията се разраства активно, с последните големи подаръци от японски щампи и текстил, корейска керамика, китайско народно изкуство и скулптура и декоративно изкуство в Югоизточна Азия.

Китай

Колекцията от китайски картини в UMMA е справедливо известна със своята широта и дълбочина, с повече от 200 произведения, представящи големи художествени движения от тринадесети век до съвременността. Рисуването от периода Мин както в придворния, така и в литературния стил е особена сила, с произведения на такива светила като У Уей, Чжоу Чен, Уен Чженмин и Шен Маойе, за да назовем само няколко. В музея има близо 400 примера на китайска керамика, датиращи от периода на неолита до двадесети век и особено богати на парчета от периода Хан (втори век пр. Н. Е. - втори век н. Е.) И песен (десети до тринадесети век) . Други групи от интерес включват бронзови огледала, будистка скулптура, калиграфия, разтривки (особено от известния храм на фамилията Ву от втори век), текстил от деветнадесети век и народно изкуство от ХХ век.

Корея

Колекцията на корейското изкуство на UMMA нарасна повече от пет пъти през 2004 г., когато музеят придоби почти 250 предмета, включително керамика, месингови изделия и мебели. С това допълнение UMMA е в състояние да представи цялостно проучване на корейската керамика - най -отчетливата и трайна форма на изкуство в Корея - обхващаща от третия до деветнадесети век. Корейската колекция перфектно допълва силните страни на музея в китайската и японската керамика. Корейската колекция продължава да се разширява с неотдавнашното придобиване на лак, живопис и калиграфия.

Япония

Японската колекция живопис в UMMA е особено силна в картини от периода Едо (1615–1868), особено литературните и натуралистични школи (с художници като Айк Тайга, Хине Тайзан, Мацумура Гошун и Накабаяши Чикуто, наред с други), като както и творби на художници, свързани с Шбакуската школа на Дзен. Базирано на Edo Ukiyo-e традицията е представена от няколко превъзходни картини и голям избор от отпечатъци, особено отоннагата, или Кабуки актьори в женски роли. Керамичната колекция се отличава с чаени изделия, включително чаена чаша, собственост на великия майстор на чай Кобори Еншу и чаши от Раку Рюню и Раку Танюню, голяма група произведения на Сейфу Йохеи, несравним майстор, работещ за императорското ателие в Киото в края на деветнадесети век и селекция от съдове от водещите студио -грънчари на 20 -ти век, като Arakawa Toyozō, Hamada Shōji, Kaneshige Tōyō, Kawai Kanjirō, Katō Tōkurō и Takahashi Rakusai III. В допълнение, колекцията от текстил беше значително разширена с неотдавнашното придобиване на повече от 70 парчета великолепно кимоно и оби, създадени през 20 -ти век.

Близкия Изток

Колекцията на близкоизточното изкуство на UMMA се състои от произведения от Сирия, Иран, Ирак, Северна Африка и Турция, наред с други региони, датиращи от 1000 г. пр. Н. Е. До 21 -ви век. Колекцията съдържа произведения в различни медии, включително керамични съдове и плочки, калиграфия, текстил и метални изделия и включва много произведения на фритюрници - вид керамика, изработена от кварц и бяла глина, имитираща китайски порцелан. Акценти от близкоизточната колекция на UMMA включват изключителна двойка турски бронзови свещници от 13-ти век, зашеметяваща синьо-бяла чиния от XVII-XVIII век под глазура от Иран и сирийски каменен кенотаф от 12-13 век. Може би най-важното ислямско произведение в колекцията е пълен ръкопис от 15-ти век на Шахнама (Книгата на царете), днес известен като Ан Арбор Шахнама, докато последното допълнение към колекцията е триптих на съвременния сирийски калиграф , Khaled al'Saa'i (р. 1970) озаглавен Възкресение.

Южна Азия

Колекцията от скулптури в Южна Азия обхваща две хилядолетия и широк географски диапазон. Сред най -ранните произведения са женските фигури на плодовитост и будистки релефи, датиращи от първи до пети век, от Гандхара, Матхура и Нагарджунаконда. Средновековният период (шести до тринадесети век) е представен от каменни храмови скулптури или бронзови оброчни статуи на големите индуски божества от Кашмир на север до Бенгал на изток и Тамил Наду на юг. От по -късни периоди има няколко датирани бронзови скулптури на Jaina и няколкостотин миниатюрни народни бронзи, представляващи индуски божества или селски герои. Колекцията на музея включва над 100 индийски картини, повечето от които са от центровете на Раджпут в Раджастан или Пенджаб, но включват и произведения на Джайна и Могол. Най -новите попълнения в колекцията включват няколко основни произведения на каменна скулптура, тибетска студа Kadampa от тринадесети век и селски текстил.

Югоизточна Азия

Колекцията UMMA от изкуство от Югоизточна Азия е фокусирана върху будистката и индуската скулптура от Тайланд, Камбоджа, Мианмар и Индонезия. Неотдавнашният голям подарък от фондация Doris Duke помогна за разширяването на будистката колекция от произведения на изкуството, която включва пълен набор от тайски будистки олтар и лакирани изделия, китайска керамика, направена за тайландския пазар, и бирманска скулптура. Съществува и малка, но значителна колекция от керамика, включително неолитни изделия от културата Ban Chieng в Тайланд Sawankhalok, също от Тайланд и Виетнам търговски изделия.

Декоративни изкуства / дизайн

Разгледайте декоративни изкуства / дизайнерски обекти

Бюфет Джордж Нелсън (Herman Miller Inc.), американец, 1908–1986 орехово дърво, метални крачета Подарък на Оскар и Жана Милър (Ан Арбър) 2013/2.320

UMMA е събрала избрана група от домашни дизайнерски обекти, състояща се от произведения на декоративното изкуство и емблематичния дизайн на мебели от ХХ век. Тази галерия съдържа творби на Louis Comfort Tiffany, включително големи архитектурни елементи от легендарната къща Henry O. Havemeyer в Ню Йорк, която представлява една от големите групи творби на художника във всеки американски музей. Изложени са и произведения на американското и европейско декоративно изкуство от 1890 до 1925 г., включително витражи от Франк Лойд Райт, сребърни изделия от виенския Веркщат и керамика от петробиц в Детройт.

Няколко от парчетата, които се виждат в специалната дизайнерска галерия на UMMA, галерията на А. Алфред Таубман II, разположена на втория етаж на Максин и Стюарт Франкел и крилото на семейството на Франкел, представляват пренасочването на музея към съвременната и съвременна визуална култура и към правейки стопанствата му по -видими.

Обектите включват произведения на вдъхновения от Баухаус европейски модернист Марсел Бройер, Чарлз и Рей Иймс, визионер и футуристичен дизайнер Норман Бел Гедес, роденият в Мичиган Флоренция Нол, Франк Гери, Хела Йонгериус и японо-американския дизайнер Джордж Накашима.

Модерно / Съвременно изкуство

Разгледайте съвременни / съвременни обекти
Без заглавие 1961 Франц Клайн, Америка (САЩ), 1910-1962 Масло върху картон, монтирано на борда Завещание на ферибота на У. Хокинс 1988/1.136

Колекцията от модерно и съвременно изкуство в UMMA обхваща целия ХХ век и се простира до наши дни. Ранните съвременни майстори като Пабло Пикасо и Хуан Грис представят кубизма на зрителите, а движения като сюрреализма, немския експресионизъм и абстрактния експресионизъм също са добре представени. Фондовете на изкуството на UMMA, произведени през втората половина на ХХ век, включват шедьоври на Франц Клайн, Хелън Франкенталер, Джоан Мичъл, Ричард Дибенкорн и Лари Ривърс. По-новите творби на художници като Енриуке Чагоя, Феликс Гонсалес-Торес, Ан Хамилтън, Сали Ман и Кари Мей Уимс донасят колекциите на UMMA до наши дни. Независимо дали в живописта, скулптурата, отпечатъците, рисунките, фотографиите, влакната, дървото, металообработването, стъклото или кошницата, съвременните и съвременни колекции в UMMA демонстрират блестящата и широкообхватна художествена продукция от последните 100 години.

Фотография

Разгледайте снимки

Кейп Кенеди, Флорида 1969 Гари Уиногранд, Америка (САЩ), 1928-1984 Желатинов сребърен принт Подарък на Stanley T. Lesser, A.B. 1951 г., J.D. 1953 г. 1981/2.65.1

Колекцията от фотографии включва примери за дагеротипове, негативни изображения на хартия, карти-де-посетители и оттенъци от ранни фотографи като Уилям Хенри Фокс Талбот и снимки от значими художници на фотосецесион, като Алвин Лангдън Кобърн, Едуард Щайхен, Алфред Щиглиц, Пол Странд и Кларънс Уайт. Фотографите от началото до средата на ХХ век в колекцията включват Беренис Абот, Ансел Адамс, Южен Агет, Уокър Еванс, Андре Кертес, Доротея Ланге, Август Сандър и Едуард Уестън. Фотографите от края на двадесети и двадесет и първи век като Анди Уорхол, Гари Уиногранд, Сали Ман, Кари Мей Уеймс и Ники С. Лий също са представени в обширните фотографски фондове на UMMA.

Западно изкуство

Разгледайте западните обекти

Разбиването на леда (La Débâcle или Les Glaçons) Клод Моне, френски, 1840-1926 масло върху платно Придобит чрез щедростта на Ръсел Б. Стърнс (LS & ampA, 1916) и съпругата му Андри Б. Стърнс, Дедхам, Масачузетс 1976/2.134
Европейско изкуство

Европейското изкуство, вариращо от края на средновековието до наши дни, е представено чрез всички медии в колекциите на музея - живопис, скулптура, декоративни изкуства и произведения на хартия. Резбовани слонова кост, емайли и скулптури от Средновековието са едни от най -ранните произведения в тази част от колекциите, които включват също италиански ренесансови картини, фламандски жанрови картини, както религиозни, така и светски образи от барокови художници като Филип де Шампан и Давид Teniers. Колекцията има и важни фондове за скулптура, метални изделия, керамика и текстил. Академичната и авангардна живопис от осемнадесети и деветнадесети век са представени от художници като Наторе, Перонно, Бугро, Делакруа и Моне.

Американско изкуство

Американското изкуство от деветнадесети и двадесети век е богато представено в колекциите на музея с широк спектър от творби, включително портрет на Рембранд Пийл, пейзажи от училището на река Хъдсън, изключителен ранен морски пейзаж на Уислър и скулптура от Хирам Пауърс и Рандолф Роджърс до Тони Смит . Важни творби на Хелън Франкенталер, Франц Клайн и Франк Стела представляват живопис на ХХ век. Колекциите на музея също имат важни фондове в народното и „външно“ изкуство, както и в произведения на хартия. В тази последна категория важни отпечатъци и рисунки на художници като Джим Дайн, Сол Леуит, Робърт Раушенберг и Анди Уорхол увеличават приноса на американските художници, докато новото значение на фотографията през ХХ век може да бъде изследвано чрез творбите на Ансел Адамс, Уокър Еванс, Сали Ман, Алфред Щиглиц и Пол Странд.


6. Александрия Хипатия

Портрет на Хипатия от Жул Морис Гаспар, първоначално илюстрация за измислената биография на Елбърт Хъбард от 1908 г. Уикимедия Commons

Най -известната със своята драматична смърт от ръцете на християнска тълпа, Хипатия (около 355–415 г. сл. Н. Е.) Е неоплатоничен учител, възхитен от своите математически и астрономически произведения.

One of her successful students, the Christian bishop Synesius, wrote glowing letters to her, exchanging information not only about philosophy but also about obscure mathematical instruments.

She edited her father Theon’s astronomical commentary, which he acknowledged at publication.

Recalling the wisdom of ancient women both expands our view of history and reminds us of the gendered elements of modern complex thought.

This is particularly true in the field of philosophy, which consistently rates as one of the most gender-imbalanced in the humanities in modern universities.

The ancient world found space to include women’s voices in philosophy, and so must we.

Further reading: for Aspasia: Plato’s Menexenus and Plutarch’s Life of Pericles for Clea: Plutarch’s On the Bravery of Women and On Isis and Osiris for Thecla: the anonymously written The Acts of Paul and Thecla and Methodius’ Symposium for Sosipatra: Eunapius’ Lives of the Philosophers for Hypatia: the letters of Synesius of Cyrene and Socrates Scholasticus’ Church History.


Mount Rushmore’s Secret Chamber

Mount Rushmore as carving began with conceptual drawing of Borglum’s idea for a the never-built entablature inserted.

(Credit: NPS, Mount Rushmore National Memorial)

On Halloween in 1941, the 14-year effort to carve the enormous profiles of four American presidents—George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln and Theodore Roosevelt—into the southeastern face of Mount Rushmore was finally completed. However, one little-known, but critical, element of Danish-American sculptor Gutzon Borglum’s “Shrine of Democracy Sculpture” was left unfinished and remains concealed from view behind Lincoln’s mighty brow.

(Credit: Library of Congress)

Carved into the solid granite wall of a small canyon running right behind the presidential lineup is an 18-foot-tall doorway that resembles the entrance to an ancient tomb of an Egyptian pharaoh. 

Anyone crossing the threshold would discover an empty room approximately 75 feet in length with a 35-foot-tall ceiling. Holes jack-hammered into the walls to hold dynamite for blasting lend a honeycomb effect. Red numbers, perhaps painted by Borglum himself, give instructions for the removal of rocks.

Borglum had intended for this incomplete chamber to be, in essence, his artist’s statement explaining the meaning of his sculpture—not for present generations but for future civilizations, and even interplanetary visitors, thousands of years in the future. 

“You might as well drop a letter into the world’s postal service without an address or signature, as to send that carved mountain into history without identification,” the sculptor wrote. While the four faces carved on Mount Rushmore are instantly recognizable even to school kids today, Borglum thought they might one day become as mysterious as Stonehenge. �h succeeding civilization forgets its predecessor,” he lamented. 𠇌ivilizations are ghouls.”

Plans for the Hall of Records.

(Credit: Mount Rushmore National Memorial)

The sculptor’s early plans for Mount Rushmore included next to Washington’s head a massive 80-by-120-foot inscription in the shape of the Louisiana Purchase that would list nine of the most important events in the history of the United States between 1776 and 1906. 

However, even with the most astronomical of point sizes, the text would not have been legible at great distances, and ultimately logistics required that portion of the mountain to be used for Lincoln’s head. Borglum abandoned the inscription and instead drew up plans to build a repository deep within the mountain that would hold some of America’s most treasured artifacts and documents, such as the Declaration of Independence.

The sculptor envisioned a grand, 800-foot-long staircase ascending Mount Rushmore that would lead to a glorious chamber called the “Hall of Records.” “Into this room the records of what our people aspired to and what they accomplished should be collected,” Borglum wrote, 𠇊nd on the walls of this room should be cut the literal record of conception of our republic its successful creation the record of its westward movement to the Pacific its presidents how the Memorial was built, and frankly, why.”

Workers in the early stages of constructing the Hall of Records.

(Credit: Charles D&aposEmery photo, courtesy of NPS, Mount Rushmore National Memorial)

Visitors to the Hall of Records would enter through great glass doors over which would be perched a bronze eagle with a 38-foot wingspan and the inscription 𠇊merica’s Onward March.” 

A cross pointing to the North Star was to be mounted upon the vaulted ceiling, and friezes on the wall would depict “the adventure of humanity discovering and occupying the West World.” An inscription written by John Edward Bradley, who won a national contest sponsored by the Hearst newspapers, would detail the history of the country from its founding through the construction of the Panama Canal. Bronze and glass cabinets in the recesses of the 80-by-100-foot chamber would hold documents such as the U.S. Constitution. There would be busts of more than 20 prominent Americans, ranging from Benjamin Franklin and John Hancock to Alexander Graham Bell and the Wright Brothers.

In July 1938, workers began to cut into the rock on the north wall of a small canyon concealed by the presidential faces to build Borglum’s American shrine. However, a year into the construction, the federal government, which covered nearly all the cost of constructing the monument, tightened the pursestrings and ordered Borglum to stop work on the Hall of Records and focus his full efforts on completing the presidential profiles.

Mount Rushmore under construction.

(Credit: NPS, Mount Rushmore National Memorial)

Seven months after the 73-year-old sculptor died in March 1941, Borglum’s son Lincoln led the effort to finish the carving of the four presidents. The Mount Rushmore National Monument was deemed to be complete, although Borglum’s ultimate plan𠅊nd the Hall of Records—remained unfinished.

Borglum’s hopes for the Hall of Records were at least partially fulfilled on August 9, 1998, when four generations of his family gathered in the incomplete chamber as 16 porcelain enamel panels were added to the site. The panels were inscribed with the words of documents such as the Declaration of Independence, biographies of the sculptor and his presidential subjects and histories of the memorial’s construction and the United States. They were placed inside a teakwood box and titanium vault and lowered into the ground. The site was then covered by a 1,200-pound black granite capstone inscribed with a quote from Borglum delivered at the 1930 dedication of the carving of Washington. “It’s the end of the creation of Mount Rushmore as my father saw it,” said Borglum’s daughter, Mary Ellis.

It’s one part of Mount Rushmore, however, that few people can see today. Due to safety and security concerns, visitors are prohibited from scaling the mountain to view the Hall of Records.


A Scene from the Wu Family Shrines - History

Michelangelo
Tomb of Lorenzo Duke of Urbino
with the statues Dawn and Dusk

The Medici Chapels form part of a monumental complex developed over almost two centuries in close connection with the adjoining church of San Lorenzo, considered the "official" church of the Medici family who lived in the neighbouring palace on Via Larga (it is now known as the Medici-Riccardi Palace see the related section below). The decision to build their family mausoleum in this church dates to the 14th century (Giovanni di Bicci and his wife Piccarda were buried in the Old Sacristy, on a project designed by Brunelleschi). The project of building a proper family mausoleum was conceived in 1520, when Michelangelo began work on the New Sacristy upon the request of Cardinal Giulio de Medici, the future Pope Clemens VII, who expressed a desire to erect the mausoleum for some members of his family: Lorenzo the Magnificent and his brother Giuliano Lorenzo, Duke of Urbino and Giuliano, Duke of Nemours. After completing the architectural works in 1524, Michelangelo worked until 1533 on the sculptures and the sarcophagi that were to be featured on the chapel walls. The only ones actually completed were the statues of Lorenzo, the Duke of Urbino Giuliano, the Duke of Nemours the four statues of the allegories of Day and Night, and Dawn and Dusk and the group representing the Madonna and Child they are flanked by statues of Saints Cosma and Damian (protectors of the Medici), executed respectively by Montorsoli and Baccio da Montelupo, both of whom were pupils of Michelangelo.
The articulation of the architecture structure and the strength of Michelangelo's sculptures reflect a complex symbolism of Human Life, where &ldquoactive life&rdquo and &ldquocontemplative life&rdquo interact to free the soul after death, a philosophical concept closely linked to Michelangelo's own spirituality .
Numerous drawings by Michelangelo were found in a small space beneath the apse, and may be related to the statues and architecture of the Sacristy.

The Chapel of the Princes

This Chapel is yet another grand and striking mausoleum erected between 1604 and 1640 by the architect Matteo Nigetti following the designs of Giovanni de Medici, who practised architecture in a semi-professional manner. The Mausoleum, with its large dome and lavish interior ornamented with marble, was conceived to celebrate the power of the Medici dynasty which had successfully ruled Florence for several centuries. The octagonal room designed to contain the bodies of the Grand Dukes is in fact almost entirely covered with semi-precious stones and different-coloured marbles. The sarcophagi of the Grand Dukes are contained in niches and complemented by bronze statues . The inlay of the semi-precious stones, partially executed by highly skilled workers from the laboratories of the Opificio delle Pietre dure (see the related section, below) took several centuries to complete due to the difficulty of obtaining such rare materials that were available only at very high cost.
The interior of the dome was planned originally to be entirely covered with lapis lazuli, but was left incomplete at the end of the Medici period the frescoes we see today were painted by Pietro Benvenuti in 1828 and feature scenes of the Old and New Testaments these frescoes were commissioned by the then-reigning Lorraine family.

Of all the religious buildings in Florence, none is documented earlier than San Lorenzo. It was consecrated in 393 by St. Ambrose, Bishop of Milan, and acted as the city&rsquos cathedral, before either the Baptistery or Santa Reparata. It was rebuilt in the romanesque period, and re-consecrated in 1059. In 1418 the Medici decided to rebuild it entirely, and entrusted the project to Filippo Brunelleschi, who in 1421 designed the &lsquoold&rsquo sacristy and the whole church, completed by Antonio Manetti in 1461. In the next century Michelangelo Buonarroti was commissioned to build the New Sacristy and the Laurentian Library, and to design the façade (which was never built). Inside, the church is planned as a Latin Cross, its aisles separated from the nave by Corinthian columns surmounted by high sculpted entablature blocks, supporting rounded arches. The nave is covered by a coffered ceiling with gilded rosettes on a white ground. The slender elegance of Brunelleschi&rsquos architectural forms, and the contrast of grey pietra serena and white plaster, make the interior of San Lorenzo one of the supreme architectural masterpieces of the Florentine Renaissance. The history of the church&rsquos construction is closely linked to the patronage of the Medici family, who paid for most of the works of art inside. The two bronze pulpits are great works of Donatello&rsquos late manner (c. 1460 finished by his assistants Bertoldo and Bellano), achieving intense dramatic expressivity in the New Testament scenes executed by Donatello himself in &lsquostiacciato&rsquo low relief, particularly the Deposition. Extreme technical refinement is apparent in the beautiful marble Tabernacle of the Sacrament, now in the right aisle, by Desiderio da Settignano (c. 1460). Like the Medici, the Martelli also made their mark on San Lorenzo, and their chapel off the left transept has a panel of the Annunciation by Filippo Lippi (c. 1450). Minor painting of the 15th century is represented by the altarpieces in the left transept such as Raffaellino del Garbo&rsquos Nativity with St. Julian and St. Francis, and St. Anthony Abbot enthroned between St. Laurence and St. Julian, from the workshop of Ghirlandaio. The altars in the side aisles mostly have 16th-century altarpieces, most notably Rosso Fiorentino&rsquos mannerist Betrothal of the Virgin, painted in 1523. His contemporary Pontormo executed some lost frescoes in the choir. The enormous fresco of the Martyrdom of St. Laurence in the left aisle (1565-69) is by Pontormo&rsquos pupil Bronzino. The basilica was completed by the Old Sacristy, commissioned by the Medici as their family mausoleum. Giovanni di Bicci de&rsquo Medici entrusted the project to Filippo Brunelleschi, who between 1421 and 1426 built one of the most complex masterpieces of renaissance architecture. Dedicated to St. John the Evangelist, it is structured as a cube covered by a hemispherical umbrella dome divided by ribs. The chromatic interplay of grey stone and white plaster is heightened by the presence of painted stuccoes: the frieze with cherubim and seraphim, the roundels with the Evangelists on the walls and the ones in the spandrels of the dome with Scenes from the life of St. John the Evangelist, by Donatello, who was also responsible for the bronze doors with Saints, Martyrs, Apostles and Doctors of the Church. The frescoes in the small dome in the apse show the Sun and constellations as they appeared over Florence on the night of 4 July 1442. It is thought that this celestial map was executed by the eclectic painter and decorator Giuliano d&rsquoArrigo, known as Pesello. The funerary monument to Piero and Giovanni de&rsquo Medici, sons of Cosimo il Vecchio, was commissioned from Verrocchio in 1472 by Lorenzo the Magnificent and his brother Giuliano: one of the most sophisticated products of Laurentian artistic culture.


Гледай видеото: Урок Revit MEP Наполнение файла, библиотека семейств (Декември 2021).